מוסחות פנימית



מוסחות פנימית

22.5.2016

בחודשים האחרונים מגיעה אלי לטיפול ילדה מקסימה בת 8 וחצי. בטיפול אנו עובדים על יכולות מודעות לזמן, עצמאות ויעילות הכנת שיעורי בית והגברת מקצב ביצועים. לילדה יש סימנים לקשיי קשב קלים אך היא אינה מטופלת תרופתית היות ומצליחה להתגבר ולהתמודד ביעילות עם קושי זה. משיחה עם האם והילדה שוחחנו על מאפייני הקשב של הילדה. קשב ממושך, קשב סלקטיבי וגם מוסחות פנימית . מתוך עיבוד המידע ששיתפה האם עולה שהילדה כלל אינה מוסחת מגירויים חיצונים. האם אומנם יצרה עבורה סביבה לימודית נטולת גירויים אך אלו כלל לא מפריעים לה להתרכז ולעבוד ביעילות. מה שמאט את הילדה ומסיח אותה הוא בעיקר הגורם הפנימי. במהלך הכנת שיעורי בית נודדות מחשבותיה לאסוציאציות שונות הקשורות לשאלות או התוכן הנלמד או לנושאים אחרים. היא מוצאת עצמה חושבת ומתעסקת במחשבות שאינן רלוונטיות לשיעורי בית וכך קצב ההכנה נמתח ומתארך. אין זה פלא שהילדה רוצה ויודעת שזקוקה לאם כדי שתהיה "שוטרת הקשב" ותסייע לה לחזור ולהתמקד במחשבות והכתיבה הרלוונטית לשיעורי הבית. מוסחות פנימית יכולה להיות גם על רקע רגשי, אירועים ומחשבות שמסעירות את הידל ומעסיקות אותו וגם על רקע נטייה לחשיבה מתסעפת ומתפזרת נוכח גירויים רגילים.

צרו איתי קשר: