שאלון הורים לתיווך כתיבה, קריאה וציור



שאלון הורים לתיווך כתיבה, קריאה וציור

שאלון הורים לילדים
כיצד אתם ההורים מתווכים פעילויות קריאה, כתיבה וציור בגיל הרך

האם ילדך מעסיק את עצמו בפעילויות קריאה, כתיבה או ציור בבית ?

האם אתה עוזר לילדך בבית בביצוע, הדרכה, תרגול או מתן המלצות בפעילויות קריאה, כתיבה או ציור ?  

כאשר אתה עוזר לילדך בפעילות קריאה, כתיבה או ציור האם אתה:  

מסביר לו באופן ברור ומדויק איך אתה רוצה לעזור לו ?
(לדוגמא: אני רוצה לעזור לך להעתיק את המשולש הזה בצורה יותר ברורה ומדויקת )?

מנסה להדגיש עבורו דברים חשובים במשימה (לדוגמא: כשאתה מעתיק את האות י' תשים לב שהקו המאונך יהיה קצר כדי שה-י' לא תראה כמו ו') ?

מנסה ללמד אותו דברים נוספים, מעבר למה שילד נדרש לעשות בעבודתו (לדוגמא: במהלך קריאת קטע אתה אומר לו, שים לב איך המילה הזאת כתובה ואך המילה הזאת כתובה…,הם נכתבות בצורה דומה כי הם מורכבות מאותם אותיות שורש..איזה עוד מילים אפשר להרכיב מאותיות השורש האלו..)?

מנסה להזכיר לו משימות דומות שעשיתם בעבר ביחד הקשורות לנושא שעליו אתם עובדים (לדוגמא: בוא נקרא את הספר החדש, אתה זוכר שקראנו כבר פעם ספר בנושא הזה, איזה ספר זה היה, מה היה מסופר שם, איך זה דומה ושונה לספר הזה)?

אומר לו שאתה מבין מה הוא חושב או מרגיש לגבי העבודה שעושה  (לדוגמא: אני מבין שאתה לא רוצה לכתוב במחברת, כי זה משהו שקשה לך, גם אני לא אוהב לעשות דברים שקשה לי בהם….)?

מנסה לאתגר את הילד בטווח היכולות שלו ?( לדוגמא: עכשיו אחרי שלמדת להעתיק את כל אותיות הא"ב, בוא ננסה לכתוב את האותיות מהזיכרון).

מתוך עבודת מאסטר בריפוי בעיסוק בהנחיית פרופסור אלכס קזולין, מרכז פוירשטיין ופרופסור נעמי וינטראוב, החוג לריפוי בעיסוק, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
צרו איתי קשר: