למה ילדים נושכים



למה ילדים נושכים
נשיכות אצל ילדים בגיל הרך היא בדרך כלל תופעה חולפת. סביב גיל 3-2 מתפתחות יכולות רבות אך גם תסכולים רבים. החבר בגן לקח משחק שרציתי, אמא לא הביאה לי מיד את החטיף שראיתי בארון מטבח או אחי לקח לי את דמות המשחק האהובה. במקרי תסכול כאלו השפה עדיין אינה נגישה עבור רבים. הם אומנם יכולים לדבר מילה, מספר מילים או משפט קצר אך בתוך מעגל הכעס אין להם את היכולת הרגשית לווסת את רגשות המבעבעים והתסכול ולעיתים קרובות נראה תגובה מהירה של בכי, הנפות ידיים (אלימות), נשיכות או השתטחות על הקרקע. ככל שהילדים גדלים ומתפתחת יכולת השפה, ההבנה והבשלות הרגשית כך יש סיכוי שנראה פחות התנהגות של נשיכות מתוך מצבים רגשיים. ככל שהילדים מבשלים רגשית הם יכולים להיות רגועים ומוסתים יותר בתגובתיהם. ככל שהילדים לומדים דרך תיווך פתרונות אלטרנטיביים למצבי תסכול כמו לבקש עזרה מהגננת, למצוא עוד משחק זהה או דומה לזה שנלקח מהם או אבד כך לומדים להסתגל ולהגיב בצורה בוגרת יותר או לפחות קצת יותר מאופקת.
אז למה ילדים נושכים ? ישנם ילדים שגם בגיל ארבע, חמש ושש ממשיכים להגיב למצבי תסכול בנשיכות. לעיתים לצד חוסר הבשלות הרגשית, עולים קשיים רגשים ואיחור התפתחותי. במצבים אלו חשוב שההורים יקבלו הדרכה ממטפל רגשי מוסמך על מנת שילמדו להגיב בצורה יעילה וימנעו מתגובות שיחמירו את מצב הילד או יחסיהם עימו. ככל שהילד משתלב בטיפולים התפתחותיים רלוונטים תומכים כמו טיפולי ריפוי בדיבור וריפוי בעיסוק (במידת הצורך כמובן) כך רוכש דרכים לפתור בעיות ודיבור לצורכי תקשורת. כך גם משתפרת יכולת ההתמודדות שלו עם מצבים חברתיים ורגשיים שונים.
למה ילדים נושכים והאם קשור המצב קשור לחיפוש חושי
מתוך קבוצת הילדים הנושכים קיימת תת קבוצה שמתאפיינת בפרופיל של חיפוש חושי. ילדים אלו מפגינים באופן שוטף צורך תדיר ועוצמתי יותר בגרייה תחושתית ותנועתית. הם זקוקים לאפשרות לפרוק את הצורך במגע ותנועה דרך פעילויות תנועה שונות כמו משחק בגני ילדים, פעילויות מים ובריכה וחוגים מוטורים שונים המספקים תנועה לצד גבולות ושליטה (כמו אומנויות לחימה). פעמים רבות גם כשזוכים לכמות ועוצמת גרייה רבה עדיין נראה ילדים רבים נושכים חפצים כמו עפרונות, בגדים, צדי משקפי שמש. בטיפולי הריפוי בעיסוק תוכל המרפאה בעיסוק לבדוק האם יש צורך בחיפוש חושי מוגבר בפה ואיזה תוכנית ביתית מומלצת כדי לנהל ולהפחית מצב זה.

Internet is a fantastic resource if you are looking for writing assistance. Below are some helpful tips for making the process as easy as possible. There's a myriad of methods to locate write my paper for me someone to write your essay for you, but the most effective way to make certain that you're hiring an established firm is to look up reviews. Request a copy of your work and make certain to look for any plagiarism. When you are paying for your essay, make certain that you double-check the facts.

צרו איתי קשר: