אפליקצית לימוד מוזיקה לילדים



אפליקציה לימוד מוזיקה לילדים
אפליקציות לימודיות לילדים

נראה שכל שנה יותר ויותר ילדים מאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז המלווים בקשיי שפה או למידה. הורים רבים מדווחים על ילדיהם כי הם חווים סף תסכול נמוך, פער בין מהירות החשיבה למהירות הביצוע וקשיים חברתים. אבחון ילדים אלו חושף פעמים רבות כי מדובר בילדים החושבים ופועלים במקצב מהיר מדי (אימפולסיבי). כאשר ילדים אלו אינם מצליחים באופן מיידי במשחק או בפעילות הם מגיבים בתסכול, כשאינם נדרשים להאט את הקצב כדי לדבר ולהסביר את עצמם הם נמנעים או מקצרים, וכשאינם מקבלים מה שרוצים מסביבתם כועסים ומגלים התקפי זעם.

בעשורים האחרונים קיימים דיונים רבים בשאלה האם הפרעות קשב וריכוז ואימפולסביות הם תולדה של גנטיקה, ליקויים נוירולוגים, גורמי סביבה או סיבות משולבים. יותר ויותר חוקרים סבורים כי החשיפה המוקדמת והאינטנסיבית לטלוויזיה, הסביבה המהירה ועמוסת הגירויים היא שמייצרת דור ילדים עם קשיי קשב ואימפולסיביות.

במקביל לריבוי הילדים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז ואימפולסיביות התפתחה כבר מזמן תרבות משחקי המסך . האם משחקים מסוג זה גם קשורים לקשיי קשב והאימפולסיביות ? פעם ילדים שיחקו במשחקי חברה ומשחקי קופסה ודרכם פיתחו אוצר מילים, מיומנויות חברתיות, תהליכי תכנון, אסטרטגיה . הם נדרשו לשבת, להמתין בתור, לתכנן מהלכים. היום ילדים משחקים במשחקי מחשב , באייפון ובאייפד. המשחקים הויזואלים הללו מעניינים את הילדים ותופסים את תשומת ליבם המלא ולעיתים את מרבית הזמן הפנאי. החסרונות העיקרים של משחקים אלו הם, שבמרבית המקרים מדובר במשחקים מהירים, שאינם מקנים ידע, מיומנות חיים רלוונטיות או הבנה כלשהי על המציאות. במהלך משחקי המחשב הילדים צריכים לקלוע מהר, לנוע מהר , לירות ביריב מהר וכד'. לעיתים קרובות המשחק מהצד נראה כמו תנועת אגודלים מהירה ואין סופית בתוך עולם פנטסיות של גיבורים ונסיכות. כמובן שזאת דרך מעט שטחית להסתכל הדברים כי גם ישנם מגוון משחקי טלוויזיה עמוקים ואיכותיים הדורשים יכולות תכנון ופתרון בעיות ויצירתיות. אלו למעשה  מכינים את הילדים לחיים. לחיים און ליין הכוונה.

את הטכנולוגיה והשימוש בה לא נוכל לעצור אבל כן נוכל להגביל וכן נוכל כהורים לברור אלו משחקים ואפליקציות איכותיות כדאי לחשוף את ילדנו. חברת AmuZical פיתחה אפליקציה לימודית ללימוד תווים ופיתוח שמיעה מוסיקלית. באמצעות התוכנה לומדים ילדים ומבוגרים את שמות התווים, מיקומם על המקלדת ועל החמשה כמו גם לזהות תווים לפי צלילם (פיתוח השמיעה).

תהליך לימוד שמות התווים עוזר לילדי לפתח יכולות מילוליות הכוללות שיום, אוצר מילים חדש ושליפה מילולית. תרגול המצאותם של התווים על החמשה ומלמד את הילד התמצאות והבחנה מרחבית ודיוק חזותי. תרגילי פיתוח השמיעה מחדדים אצל הילד את ההבחנה והזיכרון העבודה השמיעתי. לצד כל אלו ניתן לומר בודאות כי תרגילי האפליקציה מחייבים מיקוד, קשב ושימוש עקבי בתהליכי קלט, עיבוד ופלט איכותיים. התוכנה אף מעודדת הפחתת אימפולסיביות, היות ולצורך הצלחה במשימה הילד צריך להיזכר בשם התו, מיקומו או צלילו ולא לפעול באופן מהיר ללא חשיבה מקדמת. התוכנה בנויה באופן מדורג ומובנה וכך מונעת תסכול ומפתחת תרגול המתואם ליכולות הילד.

בניגוד לתוכנות המשחק המהירות, כאן התהליך וההבנה מקבלים מקום נכבד. הילד לא רק זוכה להתנסות המפתחת תהליכי זיכרון ושפה, אלא גם זוכה ללמוד את מיומנויות קריאת השפה הבינלאומית הגדולה מכולם, שפת המוסיקה.בקיצור אפליקציית חמשיה כוכבים.

כתובת אתר האפליקציה
https://gavrim.wix.com/amuzical#!home/mainPage

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק

צרו איתי קשר: