התארגנות בוקר עם ילדים מה עוזר



התארגנות בוקר עם ילדים מה עוזר ?

ראשית מומלץ לפני העצות המפורטות מטה לקרוא את הכתבה בנושא סיבות לקשיי התארגנות בוקר – ראה ליניק

קשיי התארגנות בוקר אצל ילדים

קימה בבוקר מה עזור לקום מהמיטה

שעון ביולוגי – בנאלי ככל שיהיה, כשמצליחים ללכת לישון בשעות קבועות ולהתעורר בשעות קבועות הגוף כבר מתעורר לבד. נסו להקפיד על השכבה בשעה קבועה ומוקדמת, בעיקר בשעון החורף.

מתי קמים – אם הילד אינו ציפור בוקר, כזה שנוטה לקום מוקדם אלא דווקא להיות עירני בערבים, כדאי לנסות להעיר 10-15 דקות לפני הזמן הנורמטיבי. כך תמזערו לחצים נוספים הקשורים בזמן יציאה מהבית. עדיף להעיר את הילד יותר מוקדם ולאפשר לו להתעורר לאט לאט, מאשר להתחיל את הבוקר בכעסים וצעקות של לחצי יציאה מהבית.

להתארגן בבוקר בחורף – קור מדרבן מאוד להישאר למיטה ולא לזוז. הקפידו לייצר סביבות מחוממות ונעימות בחדר הלבוש על מנת שהילד יוכל בקלות להתלבש ולא להימנע  מפעולות בוקר עקב כניסה לחללים קרים. אפשרו להתלבש לילד מפזר חום או רדיאטור כדרבון ליציאה מהמיטה או הליכה לשרותים.

להתעורר בבוקר עם מוסיקה – שעון מעורר שמעיר עם רדיו או מוסיקה כיפית שהילד אוהב. כל ילד מקבל את הבוקר אחרת אבל לפעמים מוסיקה שהילד אוהב או מוסיקה משמחת ומרקידה יכולה להוציא חלק מהילדים מהמיטה.

הבאת חיית המחמד למיטה – המחשבה ללכת לבית ספר פעמים רבות לא קוסמת מספיק לילד בשביל לקום. מנגד, אם תביאו את החתול למיטה יכול להיות שהילד מיד התעורר ללטף ולטפל והינה כבר התעוררנו.

תמריץ להתארגנות בוקר – לקום לבית ספר אינו ממריץ ילדים רבים אלא אם יש יום הולדת או פעילות מעניינת כמו בפורים. תזכורת לגבי משהו טעים שמחכה בארוחות בוקר אחרי שמתלבשים ומתארגנים או זמן משחק עם המשחק החדש ואהוב יכול להיות תמריץ טוב לסיים את ההתארגנות ולהספיק לשחק כמה דקות.

הבנת סיבות להימנעות – בירור המצב בגן ובבית ספר (אלימות ובעיות חברתיות יקשו על הקימה והנכונות להשתתף בו). ישנם ילדים שמתנגדים דרך קבע ללכת לגן או לבית ספר וחשוב לברר האם ישנן נסיבות חברתיות הדורשות בירור. לפעמים רק דרך שיחה עם הורים נוספים בגן או הגננת מגלים מצבים חריגים של אלימות, פחד כלשהו מהצוות או אי נוחות עם ילדים מסויימים. חשוב לברר מצבים אלו מול הגננ או המורה במצב שההתנגדות ללכת למסגרת החינוכית נמשכת.

וממה להמנע ? מומלץ להמנע ממסכים בשעות הבוקר בעיקר לפני התארגנות הבוקר ובמהלכה. הם פוגעים ביכולתם של ילדים רבים להתרכז ברצף המשימות וגוררים הסחה ואיטיות בהתארגנות.

עצות רבות ונוספות ניתן לקבל ממרפאה בעיסוק לאור קשיי התארגנות הנובעים מבעיות בויסות החושי, בעיות מוטוריקה עדינה, קשיי קשב ותפקוד ניהולי.

צרו איתי קשר: