נטילת רטלין והתייעצות



מתלבטים, רטלין כן או לא?

נושא נטילת רטלין לילדים עם בעיות קשב וריכוז אינו יורד מהפרק כבר שנים. הורים רבים מתלבטים האם לתת לילד המציג בעיות קשב ורטלין , מתי או לנסות לטפל בבעיה בדרכים אלטרנטיביות. האם רטלין מסוכן לילד או לא ? האם רטלין הוא הפתרון היעיל ביותר או המסוכן ביותר ? האם יש לו השפעה מצטברת על המוח ? המון שאלות עם תשובות לא ברורות.אז מה עושים כדי להכריע בהתלבטות ? כיום אין תשובה חד משמעית וכל הורה מחליט מה נכון עבורו. ואולם, כדי לקבל החלטה צריך לבסס אותה על עובדות וממצאים אמינים ולא להגיע להחלטה על בסיס פחדים והנחות לא מאוששות.

כמה עצות שמטרתן לסייע להורה להחליט האם כדאי להכנס לתהליך ניסיון של רטלין לילד המציג קשיי קשב וריכוז ואיך לעשות זאת:

התייעצות עם מומחים
הורים רבים מגיעים עם חששות רבות לגבי מתן רטלין לילד או לגבי הרעיון של מתן תרופה קבועה. האם התרופה עלולה לפגוע בגדילה ובהתפתחות של הילד ? האם היא עלולה להשפיע לרעה  על המוח או על מצבו הנפשי ? במקרה זה מומלץ להתייעץ עם רופא ילדים ובעיקר נוירולוג ילדים כדי לשמוע מה דעת מומחים על השפעת התרופה. חשוב להבין האם הרופא שראה את הילד מאמין כי נוכח מצבו רטלין יסייע לו ?

קריאת מאמרים עדכניים
רוצים לקבל תשובות רבות על רטלין ? היכנסו לאינטרנט וחפשו מאמרים מקצועיים מדעיים בתחום השפעות רטלין לחיוב ושלילה. ברוב המקרים מחקרים אלו מופיעים באנגלית ובודקים באופן מקצועי את השפעת רטלין על תפקוד הילד, גדילה, תפקודי לב, תאבון ועוד. אין דרך טובה יותר לגלות האם השערות וחששות מאוששות או נדחות. יחד עם זאת קראו את המאמרים בעין ביקורתית. אחרי הכל מרבית המממנים של מחקרים אלו הם חברות התרופות. במקביל, כנסו לפורומים של הפרעות קשב וריכוז, שתפו הורים ושמעו סיפורים ומידע מהורים נוספים.

שיחה עם הורים לילדים הנוטלים רטלין
חוששים מתופעות התרופה ? רוצים לשמוע מה קורה שילד מתחיל ליטול תרופה? כנסו לפורומים ושוחחו עם הורים. ההורים יוכלו לספר לכם מהם השפעות התרופה? במה עוזרת ? מה כדי לשים לב כשנוטלים את התרופה ? האם הפסיקו לתת לילד את התרופה ואם כן למה ? ההורים המנוסים יוכלו לתת לכם מידע רב ואמין.

ליווי תהליך נטילת התרופה עם טיפול רגשי
התחלת טיפול תרופתי מעוררת המון בעיות ושאלות. איך ליטול את התרופה, אלו תופעות לוואי גורמת ? איך אני מתנהג ומרגיד בזמן השפעת התרופה ואחריה. מה קורה להתנהגות שלי כשהשפעת הכדור פגה ? האם אני בכלל רוצה ליטול את התרופה ? אין דבר נכון יותר מלשלב את תליך נטילת התרופה עם טיפול רגשי (הכולל שיחות עם הילד והדרכת הורים).

לסיכום,  הורה צריך להרגיש בנוח לקבל את ההחלטה לתת או לא לתת לילד צעיר את התרופה. כדי לבסס את החלטתכם לאחר התייעצות עם מומחים, קראת מאמרים מחקריים, מידע ושיחות עם הורים מנוסים. מידע מגוון זה עשוי לסייע לכם לקבל את ההחלטה בצורה שקולה ופחות על בסיס דעות קדומות ואינטואטיביות.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים

 

צרו איתי קשר: