גן רב גילאי יתרונות וחסרונות



גן רב גילאי יתרונות וחסרונות

בישובים קטנים בארץ ואזורים מרוחקים בהם ישנה קהילה קטנה קמים לעיתים קרובות גני ילדים רב גילאים. בגני עירייה אלו ניתן למצוא ילדים בגילאי 3,4,5. חשוב לציין שלמרות טווח הגילאים הרחב גננות מנוסות מחלקות פעמים רבות את הגן לקבוצות בהתאם לגיל וליכולות ועובדות עם הילדים על פי יכולותיהם. גן רב גילאי הוא הרבה פעמים אילוץ אך יש להבין שלגן שכזה יתרונות וחסרונות.

 

גן רב גילאי חסרונות

ילדים בגילאי שלוש נחשפים לפעילויות ועשייה של ילדים בני חמש פלוס. פער היכולות והביצועים יכול לגרום לילד לחוש פחות מוצלח ופחות טוב בהשוואה לילדים הגדולים. פער זה גם יכול להתבטא ביכולות הפיזיות של הגדולים מול הקטנים. חשוב מאוד בהקשר הזה שהגננת תתווך ותסביר לידלים הצעירים והבינוניים שהם לא פחות מוצלחים וטובים מחבריהם לגן אלא פשוט צעירים יותר. כך לדוגמא, הם מציירים יותר בפרטים או יודעים יותר חשבון  כי הם למדו יותר שנים לצייר או לעשות תרגילי חשבון.

ישנם מצבים בהם הגננות מתייחסות באופן בלתי שיוויוני לילדים ומשקיעות הרבה יותר זמן בילדים שעולים לכיתה א' כדי להכינם לקראת העליה לבית הספר.

לעיתים ישנה התנשאות ואי קבלה של ילדי הקבוצה הגדולה לעבר ילדי הקבוצה הקטנה, דבר שגורר לאי נוחות בקרב הילדים הצעירים.

גן רב גילאי יתרונות

הילדים הצעירים נחשפים לשפה, הבנה ומודלים גבוהים שלעיתים ניתן ללמוד מהם דברים חדשים שלא יכלו ללמוד מקבוצת הילדים בני גילם.

בני הקבוצות חווים את עצמם כצעירים, מתבגרים ובוגרים , דבר שמצמיח את תחושת הביטחון שלהם לעבר השנים.

מי אמר שחברים טובים הם מאותו שנתון. מי אמר שילד אחד לא יתחבר לילד אחר שבשנתון מעליו או מתחתיו. הרי גם החברים שלכם לא בדיוק באותו גיל שלכם אז למה שהילדים לא יחשפו לילדים במגוון גילאים. טווח הגילאים הרחב מאפשר לילדים להתחבר הן למי שמתאים לו באופי בלי קשר לגילו והן למי שמתאים לו בגיל. ישנם ילדים שאוהבים להתחבר לקטנים מהם ולעזור להם ואילו ישנם ילדים שאוהבים להתחבר לגדולים מהם. גן רב גילאי מאפשר זאת.

והעיקר לא לבוא באופן שיפוטי לכאן או לכאן. כאשר יש גננת וסייעת מנוסות ונבונות יש יכולת לספק בגן את מגוון צרכי הילד בכל גיל

 

When you decide to pay an individual to compose your essay there are many thoughts in your mind. What options do you have for determining if it's the best option for you? The key is the quality and length of your essay. Expert https://www.lux-review.com/top-7-tips-for-a-healthy-family-lifestyle/ essay writers can handle a variety of questions and topics, including those not necessarily standard. You should be aware of the rules of any site which offers writing services. It's best to check reviews and see if they have any money-back guarantee.

צרו איתי קשר: