קשיי התארגנות אצל ילדים
שאלון מורחב למילוי למורה והאם
שם התלמיד __________ כיתה : ___________ שם המחנכת :_____________ הערות______
שאלון התרשמות מיכולות קשב והתארגנות. תשובות כן/לא +הערות רלוונטיות
האם הילד מגלה טווחי קשב טובים ואחידים (מרוכז לאורך כל השיעור או נראה שלעיתים חולם/מנותק)
האם הילד זקוק להערות המורה כדי לחזור ולהתרכז במה שהמורה מסבירה
האם הילד נכנס לכיתה בזמן בבוקר ובתום ההפסקות
האם הילד מוציא ומכניס חומרי לימוד מהתיק בזמן או שצריך תזכורת מהמורה
האם את מתרשמת מקצב התארגנות מתאים, איטי או מהיר מדי בכיתה
האם הילד מתעסק עם דברים לא רלוונטים בזמן השיעור (משחקים, קשקוש במחברת, דיבור עם חבר)
האם הילד מוציא מהתיק דברים לא קשורים במהלך השיעור
האם הילד מארגן את חפצי הלימוד על השולחן בצורה מסודרת
האם הילד מתחיל להעתיק מהלוח בזמן או צריך מיקוד/הערות מורה כדי להתחיל
האם הילד מצליח להעתיק מהלוח בזמן את כל הנדרש ממנו או צריך להמשיך להעתיק בהפסקה
האם כתב היד של הילד קריא (גם כשממהר)
האם את מתרשמת שהילד יודע לעשות בקרת ביצוע – לבדוק את עצמו, במה כן ובמה לא
האם הילד מצליח לענות תשובות מלאות וברורות במבחנים, עבודות הגשה וכד'
האם הילד מצליח לשמור על רווחים בין מילים, בין תרגילים בחשבון , בין עמודות של תרגילים, לא לדלג על עמודים בחוברת וכד'
האם הילד מרבה לעשות שגיאות אי שימת לב (שוכח לענות על שאלה במבחן/מדלג על סעיף, מדלג על דפים במחברת , מדלג על שורות, מתחיל מחברת מהכיוון הלא נכון או העמוד הלא נכון )
האם הילד מגיש דפי עבודה, עבודות בצורה מסודרת (ללא אוזני חמור, קימוטים)
לאם – האם נוטה לאבד ציוד (יומן, חלילית, מחברת, עיפרון…) וכשעושה זאת האם שם לב לכך אחרי
לאם /מורה – האם הילד מגיע עם שיעורים מוכנים לכיתה
לאם – האם בבית הילד זקוק לתזכורות ודחיפות כדי להכין שיעורי בית ועבודות בזמן או צריך תזכורות להתכונן למבחן בזמן
לאם – האם את צריכה לתווך לילד סדר עדיפויות על מנת שידע קודם להכין שיעורים ואחר כך להתפנות למשחק ומחשב
להאם – האם הילד יודע לסדר תיק לבית ספר לבד מבלי לשכוח ספרים, דפי עבודה, מכתבים, אישורים, ספרים מהספריה וכד'
האם ציוניו של הילד משקפים את יכולותיו, אם לא הסבירי למה לדעתך לא