התפתחות יכולת משחק
המשחק הוא עיסוקו המרכזי של הילד , התורם להתפתחותו הרגשית, חשיבתית, מוטורית ותקשורתית.
גיל שנה עד שנתיים –משחקי תנועה וחושים.
גילאי שנתיים עד ארבע –מתאפיין במשחק סימבולי (משחקי כאילו), , בנייה פשוטה עם קוביות ופאזלים ומעבר ממשחק לבד למשחק מקביל
גילאי ארבע עד שבע – מתאפיין במצב דרמטי (חיקוי מצבי יומיום), משחקי בניה והרכבה ומשחק חברתי(משחק בשותפות)
גילאי שבע עד שתיים עשרה – מתאפיין במשחק על פי כללים, משחקי ספורט הכוללים תחרויות. המשחק הינו משחק חברתי בקבוצות
שאלון הורים
האם את מתבוננת מדי פעם על ילדך משחק ?
האם את מכירה את מוקדי העוצמה והחולשה של ילדך במשחק וכיצד ניתן לסייע לו לשפר את מוקדי החולשה
האם את מפנה זמן למשחק משותף באופן קבוע ?
האם את מסוגלת לשחק עם ילדך רק לצורכי הנאה ?
האם את משתמשת במשחק כדי לקדם את ילדך בתחומים שונים כגון יכולות חשיבה, מוטוריקה ותקשורת חברתית או שפה
האם את משתמשת במשחק כמאין תגמול /פרס לביצוע מוצלח של הילד ?
האם את משתמשת במשחק סימבולי כדי לנסות להתמודד עם קשיים חברתיים, פחדים או חששות ?
האם את משתמשת במשחק כאמצעי להגברת מטיבציה של הילד לשתף פעולה בתחומים שאינו אוהב (למשל משחק חשבון לעידוד פיתוח יכולות תפיסה כמותית )?
האם את מראה לילדך את האפשרות להשתמש באותו משחק במגוון צורות/שימושים ?
האם את מגוונת במשחקים שאת קונה עבור ילדך ? משחקי מוטוריקה, שפה , קוגניציה ?
האם את קוראת על התפתחות יכולת משחק של ילדים או מעוניינת לקבל מידע/כלים בנושא ?
האם את יודעת שמרפאות בעיסוק משתמשות בתצפיות על משחק ככלי אבחוני
ובמשחק עצמו ככלי טיפולי ?
אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק לילדים כפר סבא