חדר כושר ילדים



חדר כושר ילדים
חדר כושר לילדים הוא מכון שמספק מסגרת להפעלה פיזית לילדים. פעילויות המכון מופעלות על ידי אנשי מקצוע מתחום הספורט , המוסמכים לעבוד עם אוכלוסיית ילדים. חדי כושר לילדים מציעים לרוב מסגרות פעילות על פי גילאים. גיל הפעילויות נע מגיל 3 ועד גיל 12.
באופן כללי מספקים חדרי הכושר לילדים שני סוגי פעילויות :
א. שיעורי ספורט טיפולי לילדים עם איחור התפתחותי מוטורי
ב.שיעורי ספורט טיפולי לילדים עם איחור התפתחותי מוטורי או קשיים מוטורים כגון קשיי קואורדינציה, שיווי משקל.לאיזה ילדים מתאים להירשם לשיעורי התעמלות בחדר כושר ?
ילדים שנהנים מאוד מתנועה.
ילדים שזקוקים מאוד לתנועה לשם ריכוז וויסות – ילדים עם תנועתיות יתר
ילדים הסובלים מהשמנה וזקוקים לחוג שידרבן אותם לפעילות גופנית.
לאיזה ילדים מתאים ספורט טיפולי ?
ילדים עם קושי קל עד בינוני ביכולות המוטוריות הגסות כגון קשיי קואורדינציה, שיווי משקל.איך בוחרים חדר כושר או חוג התעמלות לילד ?
חשוב לבדוק האם המכון מאובזר בציוד סנסו מוטורי מגוון. בנוסף, מומלץ לוודא שהמכון בטיחותי ובעל תעודות עסק לעבודה.בתחום האימון בילדים. חשוב לברר שלמאמן יש השכלה בתחום חינוך גופני, ניסיון בתחום הילדים ואוריינטציה טובה לעבודה עם ילדים. מומלץ לקבל המלצות מהורים ולבקש לראות שיעור של המאמן כדי להתרשם מיכולותיו ומדרך העבודה .

שחייה או חוג התעמלות ?
במידה והקושי המוטורי המרכזי של הילד נובע מחולשה בחגורת כתפיים,מומלץ להעדיף חוג ספורט פעמים בשבוע אשר פועל לחיזוק חגורת כתפיים. הפעילות המועדפת בתחום זה היא שחייה. שחייה מחזקת באופן סימטרי ובטיחותי את כל שרירי הגוף בנגוד לטניס לדוגמא, המהווה ספור א-סימטרי ועלול לגרום לפציעות וכאבים במידה ואין הנחיה מדוייקת כיצד לאחוז במחבת. במידה והקושי המוטורי מתבטא בעיקר בקשיי קואורדינציה ושיווי משקל יש להעדיף ספורט טיפולי על שחייה.

* המלצות הכתבה הן כלליות ואינן מהוות תחליף להתייעצות עם איש מקצוע מטפל (גננת, מרפאה בעיסוק, פיזיותרפיסטית אשר עובדים עם הילד).

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים

צרו איתי קשר: