ילד שלא אוהב כדורגל



ילד שלא אוהב כדורגל 

הילד הלא פיזי

לריפוי בעיסוק מגיעים ילדים רבים שאפשר לקרוא לחלקם הילדים הלא פיזים או הילדים שלא אוהבים כדורגל. לעיתים מדובר בילד של ראש ולא של גוף . הכוונה לילד מאוד נבון שמאוד נמשך לספרים, מבין היטב חשבון אך היכולות הפיזיות שלו נמוכות מהממוצע. במקרים אחרים מדובר בילד מקבוצת הילדים בעלי צרכים מיוחדים עם קשיי קשב או קשיי תקשורת שמתקשה להשתלב במשחק המהיר כמו כדורגל.

ילד של ראש ולא של גוף יכול להישאר בודד בסביבת הגן ובית הספר שהרי בגנים ובתי ספר רבים מבלים הילדים שעות רבות בהפסקה במשחקי כדורגל. ומה הוא יעשה ? לשחק כדורגל הוא לא אוהב וגם יודע שאינו טוב בכך ולשחק עם הבנות או הילדים שאינם משתלבים לא תמיד מתאים לו. ילד זה עשוי למצוא את עצמו לבד בפינת הספרים או החיות. רצוי לדעת מה החוויה האישית שלו במצבים אלו . האם הוא חש בדידות וחוסר שייכות ? האם רוצה להשתלב במשחק הבנים אך חושש מדחיה או חוסר הצלחה ?  האם דווקא נהנה מהשקט וההתבודדות שלו בזמן ההפסקות ובזמן ששאר הילדים משחקים כדורגל ?

כדאי מאוד ליזום שיחה עם הילד כדי לנסות להבין מה מרגיש ילד שאינו פיזי בעולם פיזי מאוד של ילדים.

שאלה נוספת שצריך לשאול היא האם לילד יש קושי מוטורי כלשהו  שגורם לו לא להשתתף במשחקים מוטורים גסים ? האם הוא מסורבל ומגושם בתנועותיו ? בעל מקצב איטי, מתקשה בשיווי משקל ? ילדים כאלו בדרך כלל לא ירצו להשתלב בחוגים מוטורים קבוצתיים (בהם יראו את הקושי מול ילדים אחרים) ומומלץ לא לשלבם. יתכן והם כן יסכימו לחוגי ספורט אישיים כמו ספורט טיפולי אחד על אחד או בקבוצה מותאמת יכולות או טיפולי ריפוי בעיסוק בדגש על חיזוק יכולות פיזיות , דרכם ניתן לשפר את הביטחון והיכולת.

ומילה אחרונה על כדורגל. מדובר במשחק מאוד מהיר המוציא מילדים פעמים רבות הרבה מאוד אימפולסיביות ואגרסיביות (כמובן, לא תמיד). מומלץ לעודד ילדים עם נטיה לאימפולסיביות וקשיי ויסות רגשי סוגי ספורט שעוסקים דווקא בשליטה וויסות עצמי כמו אומנויות לחימה. במקום שיחזרו מהמשחק  מעוצבנים וכועסים הם יחזרו עם מיומניות תקיפה, הגנה ותחושת שליטה.

 

צרו איתי קשר: