ספורט טיפולי לילדים



ספורט טיפולי לילדים
ספורט טיפולי לילדים עם איחור או קשיים בתחום המוטוריקה הגסה

האם הילד שלהם חושש מפעילויות טיפוס ? האם הוא מתקשה לפעול עם כדור למרות התנסויות חוזרות ? האם אינו מצליח לנדנד את עצמו בנדנדה בגיל חמש ? האם באופן כללי מיומנויות מטוריות גסות קשות עבורו או מפחידות אותו ? במידה וכן חוג ספורט טיפולי עשוי לסייע לשפר את ביצועיו. לאן כדאי לקחת את הילד. האם לטיפולי ריפוי בעיסוק  או ספורט טיפולי?

ספורט טיפולי הוא ספורט לילדים המיועד לשיפור יכולות מוטוריות וביטחון עצמי. ספורט טיפולי נועד בבסיסו לטפל בילדים עם תשתית מוטורית חלשה (חולשת שרירים, קשיי קואורדינציה, קשיים בויסות כוח). לעיתים מדובר בספורט המומלץ לילדים שאובחנו כבעלי איחור התפתחותי כלשהי (איחור שפתי, סרבול מוטורי, בעיות קשב וריכוז, הפרעות רגשיות – התנהגותיות).

ספורט טיפולי מבוסס על חשיפה עקבית והדרגתית לפעילויות מוטוריות כגון: זחילה, ריצה, טיפוס על משטחים שונים בגבהים שונים, משחקי כדור ועוד. בדרך זאת הילד משכלל את יכולותיו המוטוריות ורוכש ביטחון בביצועם. ספורט טיפולי מבוסס על גישת הלמידה המוטורית הכוללת פירוק הפעילות לשלבים, תרגול כל שלב באופן מדורג ומותאם לילד. ספורט טיפולי מבוסס גם על גישות קוגניטיביות המשלבות לימוד מיומנויות מוטוריות באמצעות אסטרטגיות קוגניטיביות המנחות את הילד כיצד להזיז את גופו במהלך הפעילות. במהלך הטיפול בספורטי הטיפולי בוחר המטפל בפעילויות מאתגרות ומשמעותיות לילד התואמות לגילו ההתפתחותי ומתרגלם באמצעות אביזרי ספורט ומשחק שונים.

ספורט טיפולי מתאים לילדים מגיל ארבע פלוס. הטיפול נעשה לאחר פגישת היכרות, אבחון יכולות הילד וקביעת מטרות טיפול.

מקומות לספורט טיפולי בארץ: מוטוריקל של אייל ציוני

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים

צרו איתי קשר: