חוסר מוטיבציה ללמידה



חוסר מוטיבציה ללמידה

ילדים עם קשיי קשב וריכוז ו/או קשיי למידה חווים קושי לגייס מוטיבציה ללמידה. קושי זה נשען על העדר כלים יעילים להתמודד עם משימת הלימוד, על תחושת מסוגלות נמוכה לביצוע המשימה, עניין רגשי נמוך בה ומטלות לא מותאמות ליכולותיהם. כדי לעורר מוטיבציה ללמידה מומלץ לטפל בכל מרכיבים אלו.

בתחום הקוגניטיבי מומלץ לעבוד באופן שיטתי על הקניית אסטרטגיות. מגוון שיטות פשוטות שיעזרו להבין ולזכור את התוכן או המיומנות. הבנה ותרגול של אלו  בהקשרים הרלוונטים יאפשרו להם להשיג הצלחות ביעילות יותר ולחוש מסוגלות.

התאמת משימה – תחושת המסוגלות לבצע את המשימה קשורה גם לאורכה. ודאו שאורך המשימה לא מדי ארוך כך שיוכלו לגייס קשב לכל המשימה ולא להתעייף מהר מדי.

אנרגיה ושפה בלתי מילולית – חיוכים, חיבוקים, מילות עידוד הם חלק מאנרגיה מניעה לפעולה. שמרו על אווירה חיובית. ספקו חיזוקים מילולים חיובים. בדקו שהחיזוקים ברורים ומספקים גם הם קריטריוני הצלחה. לדוגמא, כל כבוד שפתרת את כל חמש התרגילים ברצף בלי לעצור לדיבורים.

נושאי הלימוד – נסו לקשר את תחומי הלימוד ונושאי הכתבה והחשבון לתחומי העניין והמשמעות של הילד. לדוגמא, אם הילד צריך לתרגל כתיבה ומשתתף בהתלהבות בחוג קרטה, הכינו משחק כתיבה או חידון קרטה למשפחה.

מחשוב – ככל שהילד גדל , למדו אותו להשתמש במצגות, הקלדה ומידע חזותי לקלט ועיבוד מידע. זכרו שמה שעובד ויעיל עבורכם עשוי להיות שונה משלו. כתיבה אינה תמיד שפתם של כל הילדים

טיפולים תומכים – הוראה מתקנת, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וטיפולים רגשיים הם חלק מסל התמיכה הרגשית מוטיבציונית של הילד ושלכם. העזרו במטפלים הרלוונטים.

בהצלחה,
אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק

צרו איתי קשר: