טיפים להורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז



לילד שלך יש קשיי קשב וריכוז ? אם היה יכול להסביר ולבקש עזרה בלמידה והתארגנות מה מהיגדים אלו היה מבקש ?

למידה ומענה לשאלות – אני צריך לשבת מול קיר ריק לא מול מטבח, סלון או חלון כי הכל מסיח אותי. גם בכיתה עדיף לא להושיב אותי מול לוח מלא משפטים או קיר עם קישוטים. בלגן בעיניים..לפרק שאלה ארוכה לחלקים קטנים כי אני לא זוכר הרבה דברים בו זמנית.

הטרמות – תזכירו לי מראש מה אני צריך להביא או לעשות. זה יעזור לי לזכור וגם אני יכול לשכוח.
 
שיעורי בית – תכתבו בוואט סאפ או באתר בית ספר מה השיעורים. עזרו לי לשכוח לשים מחברת וספר בתיק או לעשות סימן סודי שזכרתי לשים כי אני שוכח.
 
לסדר ולארגן – לסדר ולארגן זה מילים גדולות וכלליות. אל תדברו איתי כללי. תגידו לי מה לסדר ותסבירו לי איך. איך מסדרים תיק, שולחן, מגירה. זה לא תמיד ברור לי מה הכוונה בלסדר.
 
אובדן ציוד – אני לפעמים מאבד עפרונות וציוד. השאירו לי עפרונות ומחקים נוספים בבית ובכיתה במקומות קבועים. כתבו על העפרונות שלי את שמי והזכירו לי להכניס מיד את העפרון לקלמר בתום השימוש ) סיימתי- החזרתי(.
 
דפי עבודה ומבחנים – כדי שיהיה לי ברור מבקש דפים יותר אווריריים. פחות עומס בעיניים. יותר רווח בין שאלות, אזורים גדולים לחישוב. כך הסיכוי לשגיאות מתוך עומס חזותי ובלבול יפחתו.
 
שיעורי בית – כדי שיהיו פחות ריבים על הנושא כדאי להגיד לי מראש, לשבת במקום עם כמה שפחות רעש וגירויים בעיניים. לעשות משימות קצרות ותחומות כי אני לא יכול להתמודד עם כמויות גדולות בבת אחת.
 
ציורים ושרבוטים – לאפשר לצייר ולשרבט במחברת בזמן שיעורים והסברים. אני לפעמים צריך לעשות משהו עם הידיים שלי.
 
מבחנים – מפה ותרשים מסודר וקצר של מושגים יכול מאוד להבין.
 
הכתבות – אם אני עוצר למחוק מילה או אות , אני לא זוכר מה שהמשכת לומר. תחכי קצת או תכתבי לאט, אחרת לא אצליח לעקוב.
 
הרבה משימות בבת אחת – אם תבקשי ממני במשפט אחד לעשות  3 דברים אני לא אזכור ולא אעשה כלום. בקשי כל פעם דבר אחד ושאני מסיים אותו בקשי את הדבר הבא. ככה לא אלחץ וגם אזכור מה את מבקשת.
 
הפסקות תנועה – הגוף שלי צריך לזוז. אני יכול גם להקשיב כשאני זז וקשה לי להקשיב הרבה זמן ללא תנועה. אפשרו לי תנועה. כל פעולה כמו לנקות, לחלק דפים, למחוק לוח, לשבת על כרית קוצים, הכל יכול לעזור.
 
לבטא יכולות – תמצאו דרך להוציא אותי טוב – כששואלים אותי שאלה בכיתה אני פעמים רבות שוכח או לא יודע לענות. אל תביכו אותי בשאלות שאין סיכוי שאצליח לענות. תמצאו דרך לתת לי לענות על משהו שאני כן יודע או רוצה לענות.
 
איך ללמוד – לפעמים הסברים לא עוזרים לי. כשאת המורה מסבירה בעל פה אני לא מבין. עדיף שתתני לי לקרוא בעצמי את השאלה, לראות הדגמה ולשאול אותך מה שאני לא מבין.
 
קצב כתיבה – אין מצב שאני מצליח לכתוב הרבה או להעתיק הכל מהלוח. אני צריך הארכת זמן או יותר פעמים לעבוד בפרקי זמן קצרים
 
מגע – להניח עלי יד ולשאול אותי אם אני צריך עזרה להבין שאלה או לענות תשובה מאוד עוזר. אל תביכי אותי מול כולם בשאלות כמו אתה מקשיב
 
אכילה – לפעמים אני שוכח לאכול בהפסקה כי אני משחק עם חברים, לפעמים חייב כי כואבת לי הבטן מהכדור או כי שכחתי לאכול הרבה זמן. זה לא בכוונה שאני לא אוכל. אפשרו לי לאכול גם בשיעורים אם אני רעב
 
מוסחות – כל דבר מוציא אותי מריכוז. דלת נפתחת ונסגרת כי ילד חזר משרותים, ילדים מדברים בחוץ, נסו לעזור לי ולשמור על סביבה שקטה כדי שאוכל להתרכז. גם דברים קטנים כמו הסבר בכתב יד לא ברור או קשקוש על הלוח יכול לבלבל אותי.
 
 
 
 
 
 
 
צרו איתי קשר: