התאפקות אצל ילדים



התאפקות אצל ילדים

זאת לא כתבה שנועדה להגיד לכם מה האבחנה של הילד ולא כזאת שנועדה לעזור לאבחן בעיה. זאת כתבה שנועדה להעיר את עיני ההורים לעובדה שבעיות גמילה, נטיה להתאפקות או המנעות משירותים בחוץ או בבית הם לא רק בעיה של הילד. כהורים אנחנו מוצאים את ילדינו בסיטואציות שקשורות לבעיות יציאה וגמילה. לפעמים לילד בורח, לפעמים מגלים תחתונים מסריחים ומוכתמים, לפעמים הילד אינו מסכים ללכת לבד לשירותים או מספר שלא הולך לשירותים בגן. הגננות לא רואות בהכרח את הילדים שמתאפקים ובעיקר מגלים אחר כך את אלו שבורח להם ואז מדברים על הבעיה. אבל רגע אחד, עצרתם לחשוב באיזה סביבה נמצא ? אולי הבעיה אינו רק שלו ? אולי הבעיה היא גם או בעיקר קשורה לגורם אחר. כמרפאה בעיסוק פגשתי ילדה שהתאפקה ולא הלכה לשירותים כי לדבריה, השירותים כל הזמן מלוכלכים והיא נגעלת. ילד בכיתה ג סיפר לי ולאימה שהוא לא יכול להתפנות בבית הספר כי בשעות הצהריים אין נייר טואלט בשירותים. ילדה אחרת בגן סיפרה שכשהיא הולכת לשירותים תמיד תפוס ויש תור אז לא תמיד עושה. ילדה נוספת סיפרה שפותחים לה את הדלת ומציקים  בצהרון אז היא לא עושה או עושה מהר ואין לה זמן לנגב ולשטוף ידיים. ילדה  בכיתה ב' סיפרה שהיא פוחדת לנעול את השירותים בצהרון כי לא נפתח בקלות. הבעיה היא שאז היא לא נועלת ואז באים ופותחים לה. היא כל כך פחדה שיפתחו לה בזמן שהיא ללא תחתונים עד שהיא העדיפה להתאפק. ילד אחר סיפר שבזמן הפסקה יש ילדים מופרעים בשירותים כך שהוא חושש ללכת התפנות שם.
לנו המבוגרים יש תפיסות אחרת, יכולת פיזית לנעול דלת שירותים, לשבת ללא מגע על שירותים מלוכלכים. יש לנו גם את הסבלנות והאיפוק לנקות שירותים מלוכלכים או לאלתר כשלא מוצאים סבון או נייר בדיוק במקומם. לילדים צעירים עדיין אין חלק מיכולות אלו. זאת הסיבה שלפני שאתם שואלים את הילד למה  התאפק  בבית ספר או למה הכתים תחתונים בקקי תנסו לחשוב או לנסות לבדוק את התמונה היותר רחבה. אולי לא היה בשירותים בבית ספר את הרוגע, והביטחון שזקוק לו. אולי השירותים לא היו פנויים, אולי הנייר והסבון היו חסרים, אולי גם קשה לנעול ולפתוח דלת . אין מה להאשים או להתאכזב מילד לפני שרואים את התמונה הכללית. יש הרבה ילדים שצריכים סביבה מאוד נקייה, ורגועה ללכת להתפנות, אחרים צריכים יותר תחושת מוגנות או ביטחון.  נסו להבין את הסביבה כדי להבין את הילד. הקפידו לדרוש ולעקוב אחרי ניקיון, היגנה בשירותים בגנים, בתי ספר וצהרונים. לא פעם הנושא דורש התערבות ומעקב.

It is essential to find ways to organize your work and time in order to be successful in college. Students rarely use time management even though it's essential for academic success. Students are often overloaded by the volume of work they have to finish. Students can make use of EduBirdie to assist them with their write my admission essay service writing assignments. By utilizing their services it is possible to enjoy your time free hours! There are a variety of reasons why you should choose essay writing services over alternative options.

צרו איתי קשר: