איתור קשיי הנעה, יזימה והתמדה אצל ילדים
האם אתם צריכים לבקש כל בוקר מילדכם בן ה-7 לצחצח שיניים ? להכין שיעורים או להתארגן לחוג ? האם למרות שהילד יודע מה עליו לעשות כל בוקר או לפני החוג צריך להניע מבחוץ את התהליך ? הוא לא ילד עם בעיית התנהגות או גבולות אך אין הנעה ויש הרבה פסיביות. לילדים האלו לא אכפת להענש, לא להכין שיעורים, לאחר לבית ספר או לחוג
ילדים עם קשיי הנעה, יזימה והתמדה מתאפיינים במצבים הבאים:
הם לא יוזמים צחצוח שיניים בבוקר – צריך להגיד להם אלף פעם כדי שילכו לצחצח
הם לא יוזמים תהליך של לבוש בבוקר ולכן מתקשים בעצמם להתלבש בבוקר
הם לא יוזמים הכנת שיעורי בית אך כשמושיבים אותם הם מבינים את החומר ומצליחים להכין
צריך לעיתים לשבת לידם כדי שיתחילו, ימשיכו וייסימו שיעורי בית , פרויקטים או משימות חובה
לא אכפת להם לאחר לבית ספר או לאחר לחוג או לכל מקום אחר
לא אכפת להם אם תוצרי העבודה שלהם טובים ומאורגנים או פחות
יש להם עולם פנימי עשיר שיכול להעסיק אותם בכל מצב או שמתעניינים בעיקר בנושאים צרים כמו כדורגל ומשחקי מחשב
יתכן והם חולמניים או סובלים מהפרעת קשב וריכוז
עולם המשמעות שלכם הקשור בעולם החיצוני נתפס על ידי המבוגרים/הורים כמצומצם מאוד.
במקרים אלו מומלץ להתייעץ עם מטפל רגשי ומרפאה בעיסוק לצורך הערכה ומתן כלים להורים.